Program

Forsiden » Program

 

08:45 – 09:15 Registrering

09:15 – 09:25 Velkommen [SAL 1]
Morten William Knudsen, høyskolelektor, BI

#NOMS16 mener: Morten William Knudsen er en opplevelse på scenen! Ikke bare er han professor i markedsføring, han guider dagen fremover med energi og snertne kommentarer.

09:25 – 10:25 MASTER THIEF: HOW TO STEAL INSIGHTS FROM OTHER CATEGORIES? [SAL 1]
Hamish Taylor, Marketing Director and CEO

#NOMS16 mener: Hamish har en tyngde og substans mange skulle ønske å ha. Han har en lang erfaring fra store merkevarer hvor han bevisst alltid har sett til andre kategorier for å løse sine utfordringer. Her vil du lære utrolig mye! Et foredrag du ikke kan gå glipp av!

10:25 – 10:45 Pause
På Norwegian Marketing Summit kommer ikke inspirasjonen og kunnskapen kun fra scenen. I pausen får du en pust i bakken, og vi legger til rette for at du møter nye mennesker som vil dele sine erfaringer med deg.

10:45 – 11:30 Parallellsesjoner:

    Å LEDE I ET MARKED MED EKSTREM ENDRING
    Sigurd Grytten, partner, Zynk

    #NOMS16 mener: Sigurd er et navn alle i norsk kommunikasjonsbransje kjenner. Han vil konkret og praktisk vise deg hvordan du som leder skal lede i dagens utfordrende marked.

    «DIGITALISERINGEN ÄNDRAR ALLT. UTOM DIN HJÄRNA.» SLIK SELGER DU PÅ DIN NETTSIDE!
    John Ekman, CEO, Conversionista!

    #NOMS16 mener: Du vet den følelsen når du møter et menneske som leverer det han sier med passion? Det er John. Etter å ha sett han på scenen vil du se helt nytt på din egen nettside. Og din konvertering vil være mye høyere!

    SHORTLIST – ÅRETS MARKEDSFØRER
    Årets Markedsfører 2015

    #NOMS16 mener: Intensiv case-kunnskap på 3×15 minutter! DNB, Mercedes-Benz og Telia er shortlistet til prisen Årets Markedsfører 2015. Her deler de hvordan de har jobbet med innsikt, strategi og resultatene de oppnådde. Must see!

    11:30 – 11:45 Pause
    På Norwegian Marketing Summit kommer ikke inspirasjonen og kunnskapen kun fra scenen. I pausen får du en pust i bakken, og vi legger til rette for at du møter nye mennesker som vil dele sine erfaringer med deg.

    11:45 – 12:30 Parallellsesjoner:

      HVORDAN LYKKES MED B2C OG B2B BLOGGING
      Lauga Oskarsdottir, Co-founder og CIO, United Influencers og Jørgine Massa Vasstrand

      #NOMS16 mener: Blogging har unektelig blitt en av de viktigste kanalene innen markedsføring! Her lærer du hvordan: 1) Selv kan utvikle interne bloggere for å fremme ditt firma, og 2) Skape et kommersielt samarbeid med eksterne bloggere. Case studier fra Norge og utlandet blir vist. I tillegg får vi besøk av FunkyGine som har gjort seg verdenskjent med sin prisbelønte treningsblogg og knyttet til seg store kommersielle samarbeid. 

      10 DIGITALA INSIKTER I EN OMSKAKAD VÄRLD 
      Johan Svensson, forretningsutviklingssjef, Berghs School of Communications

      #NOMS15 mener: Berghs er blitt kåret til Verdenes Beste Reklameskole i 5 år fra Cannes Lions. Johan har en helt utrolig, internasjonal erfaring på riktig og dårlig bruk av kreativitet. Se og lær!

      SHORTLIST – ÅRETS MARKEDSFØRER
      Årets Markedsfører 2015

      #NOMS16 mener: Intensiv case-kunnskap på 3×15 minutter! Toms, SAS og Gjensidige er shortlistet til prisen Årets Markedsfører 2015. Her deler de hvordan de har jobbet med innsikt, strategi og resultatene de oppnådde. Must see!

      12:30 – 13:30 Lunsj

      13:30 – 14:15 GO BOLD OR GO HOME: SPONSORING NOW AND IN THE FUTURE [SAL 1]
      Mark Versteegen, Director of Sponsorship, Telco KPN

      #NOMS16 mener: Mark har gjennom KPN utmerket seg med sitt strategiske arbeid innen spons. På scenen sammen med Mark, står også Koos Onderwater, Senior Consultant, Sponsoring, KPN. Her har du mulighet til å lære av den absolutt beste på området! Hvis ønsker å forstå hvordan man gjør spons riktig … Hør på Mark. Dette er en sjelden mulighet! 

      14:15 – 14:30 Pause
      På Norwegian Marketing Summit kommer ikke inspirasjonen og kunnskapen kun fra scenen. I pausen får du en pust i bakken, og vi legger til rette for at du møter nye mennesker som vil dele sine erfaringer med deg.

      14:30 – 15:10 Parallellsesjoner:

        INFLUENCER MARKETING PÅ YOUTUBE
        Christina Parker, County Manager Norge, Splay

        #NOMS16 mener: Vil du lykkes på Youtube!? Christina gir deg det strategiske, Prebz og Dennis gir deg innblikk i det vi alle lurer på. Hvordan får de det egentlig til? Vær forberedt på å bli både underholdt og inspirert! 

        90 MILLIONER TREFF PÅ YOUTUBE… ENOUGH SAID
        Q&A med Prebz og Dennis

        DEATH OF A (B2B) SALESMAN
        Erik Eskedal, digital strateg og leder, Iteo Digital

        #NOMS16 mener: Hvis  du jobber innenfor B2B er dette et MÅ SE foredrag! Erik er en Bergensk energibunt, og vil presentere forskning og trender som gjør at du går rett på kontoret og forandrer din salgsstrategi.

        DNB: ÅRETS MESTVINNENDE INNEN SPONS OG EVENT
        Tina Wesselsen, sponsorat og eventsjef, DNB

        #NOMS16: DNB har virkelig utmerket seg og vist at de over tid har forstått og brukt spons og event riktig. Tina vil sammen med kollega Even Wetten, Sponsorship Expert i DNB, dele strategi og caser og gi oss eksklusiv innsikt i deres arbeid. 

        15:10 – 15:25 Pause
        På Norwegian Marketing Summit kommer ikke inspirasjonen og kunnskapen kun fra scenen. I pausen får du en pust i bakken, og vi legger til rette for at du møter nye mennesker som vil dele sine erfaringer med deg.

        15:25 – 15:45 Prisutdeling av Årets Markedsfører 2015 [SAL 1]

        15:45 – 16:30 4 GLOBAL TRENDS & 20 INNOVATIONS TO INSPIRE ACTION IN 2016 [SAL 1]
        Victoria Foster, Head of tw:in, trendwatching.com

        #NOMS16 mener: Victoria fra London gjestet oss også i 2015. Hennes foredrag ble kåret til det absolutt beste summiten! Hun vil vise innovasjoner og trender som foregår internasjonalt akkurat nå, som du kan bruke selv i din markedsplan. Dette er den perfekte inspirasjonen på en interessant dag hos oss på Norwegian Marketing Summit 2016.

        16:30 – 16.35 Morten William Knudsen runder av dagen [SAL 1]