Mads Liabø
Markedsansvarlig, Sportsklubben Brann
Mads Liabø har tidligere jobbet som konsulent i reklamebyrået AG, vært salg- og markedssjef i mobilselskapet Chess og leder for forbrukerdrevet innovasjon i Kavli og Q-Meieriene.
Tema:
Hvordan sportsklubben Brann jobber med markedsføring og bærekraft
For de fleste merkevarer er en lojal kundegruppe det ypperste man kan oppnå. Brann er i den posisjonen at de har supportere som følger klubben hele livet. Hvordan er det egentlig å markedsføre en av Norges sterkeste merkevarer når hele Bergen føler eierskap til klubbmerket? Å forvalte Bergens stolthet forplikter og gjør at man må tenke lenger enn de tradisjonelle kanalene for markedsføring.
Og er det plass til å tenke bærekraft i en fotballklubb? Markedsansvarlig i SK Brann, Mads Liabø, forteller hvordan klubben jobber med å rekruttere nye supportere og bygge omdømmet til laget alle bergensere har et forhold til.