Marketing-bloggen

Hvorfor bør du melde deg på konferansen?

Her er 7 tips til hvordan du kan overtale sjefen din til å kjøpe deg en billett til Marketing Summit 2022!

7 grunner til at du bør være til stede på konferansen

av Henrik Aarø

1. Bli mer synlige i Google!

Det er ingen tvil om at det er viktig å være et av de første resultatene i Google om du ønsker besøk på nettsidene dine. Gaute Nordvik fra Synlighet vil trekke frem de viktigste områdene du må ha kontroll på. Heidi Marie Sperre, daglig leder i FLY, har også flere konkrete og matnyttige tips til hvordan du skal lykkes med strategi og synlighet på nett.

 

2. Oppnå mer treffsikker markedsføring! 

Hva er egentlig treffsikker markedsføring? Noen ønsker å vekke følelser, noen vil drive konvertering mens andre gjerne vil bygge kjenskap rundt sin egen merkevare. Med 5 konkreke kundecaser, vil Renate Haukeland og Veronika Halstensen fra Schibsted holde foredrag om hvordan du kan gjøre markedsføringen din enda mer treffsikker.

 

3. Få konkrete råd til hvordan du kan drive vekst i sosiale medier

Det er viktig å holde seg oppdatert for din bedrift når det gjelder digitale trender, og nå er det viktigere enn noensinne før å befinne seg på sosiale medier. Med 5 konkrete måter å styrke din sosiale ROI vil Ivor Murtic, Managing Director i Meltwater hjelpe din bedrift å drive vekst i sosiale medier. Lær også spesifikt om Snapchat i Norge fra Snap Incs egen Senior Account Executive, Per Christian Strand Teslo.

 

4. Det kan være vanskelig å kombinere markedsføring og bærekraft

Å synliggjøre hvordan bedriften jobber med bærekraft vil gjøre dere mer attraktive både for kunden og som arbeidsplass. Hvordan vi markedsfører et produkt eller tjeneste være avgjørende for om forbruket blir bærekraftig eller ei. Hør foredrag fra Magnus Brekke Nygaard fra Visit Bergen, om hvordan de jobber med Bergen som bærekraftig destinasjon. Du vil heller ikke gå glipp av hvordan byens stolhet, Sportsklubben Brann jobber med markedsføring og bærekraft i Mads Liabøs foredrag.

 

5. Vet du hva som er greit å legge ut av informasjon og spor på nettet?

Hva er greit å be om av kundeinformasjon? Retten til personvern er en særdeles viktig en. Vi befinner oss i et samfunn hvor mesteparten av det du gjør kan spores på nettet. Det er da viktig at din virksomhet vet hva det er greit å legge ut og hva du kan be om av kunder. Daniel Osen er en selverklært "personvern-nerd" og holder foredrag om akkurat dette.

 

6. Sirkulærokonomi gir bedriften din nye muligheter

Lær mer om hvordan din virksomhet kan kombinere salg og markedsføring med sirkulærøkonomi når Hanne Wetland fra Knowit holder foredrag. Hvordan kan dere utnytte endringen som skjer i samfunnet hvor en lettere enn før leier verktøy heller enn å kjøpe, abonnerer på streaming tjenester heller enn å leie og kjøpe dvd'er og cd-plater og kjøp og salg av bruktvarer på nett?

 

7. Digitalisering endrer stadig markedet, har dere god nok oversikt?

Kundelojaliteten, som vi tradisjonelt kjenner den, finnes ikke lengre. Lise Tangen Hansen, CXO i Papirfly Group, er ekspert på brennhete forbrukertrender som en konsekvens av digitalisering, og vil hjelpe din bedrift å få oversikt over dagens konkurransebilde.

 

Se hele programmet –>

Henrik Aarø har en bachelor i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania og jobber med marketing-konferansen. Her er hans tips til hvorfor du skal melde deg på.
Henrik Aarø har en bachelor i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania og jobber med marketing-konferansen. Her er hans tips til hvorfor du skal melde deg på.